maanantai 15. lokakuuta 2012

Sukulointia Ruotsissa

Kävimme pidennetyn viikonlopun mittaisella vierailulla Ruotsissa tätini luona, serkkuakin tuli tavattua :) Torstaina iltalaivalla Turusta lähdettiin ja maanantaina aamulaivalla samaan paikkaan takaisin.

Sofia oli ensimmäistä kertaa elämässään laivalla. Nukkuminen sujuikin menomatkalla hieman huonosti. Juuri ei laivaan muuten tutustuttu kuin hyttiin. Ehkä ensi kerralla sitten otetaan aamulaiva ja päivä vietetään lastenmaassa ja pallomeressä. Paluumatkalla laiva keikkui Tukholman ja Ahvenanmaan välissä sen verran, että itse heräsin ja valvoin jonkin aikaa, mutta muu perhe nukkui silloinkin vailla tietoa moisesta. ;)

Tätini asustelee Tukholman lähistöllä ja autolla matkasimme satamasta Huddingeen. Perjantaina kävimme Skärholmenin ostoskeskuksessa hieman shoppailemassa ja kiertelemässä. Siellä on New Yorkerin liike, jota ei vielä Suomesta löydy..Riiassa ollessani tuossa liikkeessä kävin ja kovin tykästyin, siispä Tukholman New Yorkeriin olikin päästävä. Ja löytyihän sieltä kaikenlaista kivaa; farkut, toppi, pari paitaa, jogging housut..kuvia ehkä myöhemmin jos innostun ja aikaa jää.

Lauantaina suuntasimme junalla kohti Tukholmaa, Sofia lähti tietenkin mukaan. Ensimmäinen junamatka pikkupimulle :) Tukholmassa kierrellessä aikaa kyllä menee ja käytäviä paikkoja riittää, takaisin Huddingeen päästyämme olikin ihan puhki sekä jalat että koko nainen :D Ja hyvä minä, en ostanut mitään!! :D NK:lla pyöriessä hämmästelin kyllä lasten merkkivaatteiden hintaa ja miten niitä aivan pieniäkin ihmiset lapsilleen ostavat! Mikäs siinä jos rahaa on, mutta itse en näe järkeä ostaa 50€ maksavia paitoja tai housuja, jotka sitten ovat käytössä sen max 2kk..ehkä sitten isompana voi jotain hienosteluvaatteita haluta Sofiallekin, mutta ei ainakaan vielä..

Sunnuntaina kävimme pikaisesti Huddingen keskustassa pyörähtämässä ja siellä oli aivan ihastuttava pieni lastenvaateliike <3 Sieltä ei kyllä tällä kertaa lähtenyt mitään mukaan, kun ei nyt ole mitään akuuttia tarvetta saada vaatteita Sofialle lisää. Tämän hetken tarpeisiin taitaa olla riittävästi :)

Illalla sitten suuntasimme satamaan ja kotimatkalle. Tällä kertaa kävimme jopa tax-free:ssä hieman ostoksillakin ja tässä ne omat tärkeimmät hankinnat:

Muuten en juuri noita tuoksuja ostele, mutta laivalla tai matkoilla käytyä tax free kyllä kutsuu tätä tuoksuja rakastavaa :) Tuo Marc Jacobsin pullo on kyllä mahtava, eikö vain?!

Tuoksuista ei valitettavasti tänne saa näytteitä laitettua, mutta omaan makuun kyllä osuivat molemmat täydellisesti <3

Pienet reissut kyllä piristävät, mutta kotiin on silti aina yhtä ihanaa palata!

Koirat täällä olivat innolla vastassa, äitini oli heitä hoitamassa.